Doğrudan Satış Derneği (DSD)

Doğrudan Satış, bir satıcının anlatması ve/veya göstererek tanıtması aracılığıyla bir tüketim malının veya hizmetinin tüketiciye evinde, bir tanıdığının evinde, iş yerinde veya dükkan olmayan bir başka yerde direkt olarak pazarlanmasıdır.

Tüm Dünyada milyonlarca tüketici için pratik bir satın alma yöntemi olarak kendini ispatlamış olan doğrudan satış yöntemi, bir yandan satıcıya güvenli bir iş imkanı sunarken, tüketiciye de kaliteli, pratik ve kişiye özel bir hizmet sunmaktadır. Doğrudan Satış yönteminde tüketici, pek çok ihtiyacını dilediği zaman, dilediği yerde, ürün ve hizmetin her türlü özelliği birebir kendisine anlatılarak teslim alabilir. Kolaylık, güvence, zamandan tasarruf ve kişiye özel hizmet doğrudan satış yönteminin tercih edilme nedenlerindendir. Bugün, 77 ülkede yaklaşık 40 milyon doğrudan satıcı bulunmaktadır.

Türkiye’de doğrudan satış derneği Ağustos 1994’te kurulmuştur. Dernek tüzüğünde de belirtildiği gibi derneğin başlıca amaçları şunlardır.

• Tüketicilere mal ve hizmet pazarlama yöntemi olarak doğrudan satışı geliştirmek
• Sektör içinde en üst düzeyde iş ahlakı prensipleri oluşturmak ve bunları korumak
• Toplumun doğrudan satış konusundaki bilgisini ve güvenini arttırmak

Doğrudan Satış Derneği (DSD), kısa sürede aktif ve yararlı bir kuruluş haline gelmiştir. DSD, tüketici haklarını gözetmeye ve aynı zamanda doğrudan satış işi ile uğraşan bağımsız satıcılara destek vermeye yönelik bir çok prensip ve standardı ortaya koymuştur. Tüm DSD üyeleri, bu prensip ve standartlara tam bağlılık gösterirler.

Herbalife, Doğrudan Satış Derneği’nin bir üyesidir. Türkiye Doğrudan Satış derneğinin yanı sıra Dünya Doğrudan Satış Federasyonunun da aktif bir üyesi olan Herbalife, her iki derneğin kurallarıyla tam bir uyum içinde çalışmalarını sürdürmektedir.

Herbalife, Doğrudan Satış Derneği'nin bir üyesidir.


tr-TR | 21.11.2014 01:34:50 | NAMP2HLASPX03